Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • uli07
    Rider
    • 2012
    • 391
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Zamieszczone przez rodro
    , bo silnik 1.2 miał problem wynikający z innej przyczyny niż silniki 1.4.
    Mozesz cos wiecej dopisac?
    Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
    Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
    Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

    Komentarz

    • rodro
      Ambiente
      • 2010
      • 238
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Zamieszczone przez uli07
      Zamieszczone przez rodro
      , bo silnik 1.2 miał problem wynikający z innej przyczyny niż silniki 1.4.
      Mozesz cos wiecej dopisac?
      "Problemy związane z łańcuchem występują też w innych modelach silników TSI: 1.2, 1.8, 2.0. W każdej jednostce problemy mogą być spowodowane przez różne przyczyny. W przypadku pierwszych jednostki 1.2 TSI, winna była pokrywa łańcucha. W silnikach 1.8 i 2.0 winę ponosił napinacz łańcucha, który był wymieniany w ramach akcji naprawczej – objęto nią 5000 samochodów. W jednostkach 1.8 i 2.0 EA888 problemy z łańcuchem rozrządu nigdy nie wystąpiły, silniki z tym oznaczeniem można było znaleźć w np. Golfie GTI." link

      [ Dodano: Pon 10 Lis, 14 11:34 ]
      Zamieszczone przez uli07
      Nie dawalo mi to spokoju wiec sprawdzilem lepkosci dwoch popularnych smarowideł: Mobil 1 0w-40 oraz Castrol Edge 5w-30 w 40 i 100 st. C. Dodalem takze ten, na ktorym jezdze Fuchs 0w-30.
      Kod:
      Wyniki w mm^2/s : 
                           Mobil 1     Castrol    Fuchs 0w-30
      w temp. 40 st. C    75           70         67,6
      w temp. 100 st. C   13,5         12         12,1
      Czy te roznica sa az tak znaczace? I do tego teoretycznie ten Mobil bedzie bardziej płynny w niskich temp. (od Castrola), a wiec powinien szybciej zapewnic napiecie lancucha.
      Jeszcze raz to samo z wcześniejszego postu:
      "Olej bardziej lepki, wolniej przepływa przez napinacz hydrauliczny, co powiduje, że działa mniejszą siłą hydrodynamiczną na napinacz, co z kolei przekłada się na słabsze napięcie łańcucha.
      Olej mniej lepki przepływa szybciej przez napinacz hydrauliczny i przez co jego oddziaływanie hydrodynamiczne na napinacz jest większe. Efektem jest większe napięcie łańcucha.
      Upraszczajać wywód, olej 0W za bardzo napina łańcuch a olej W50 czy W60 za słabo. Ktoś powie - zaraz, ale to uproszczenie, bo 0W to liczba zimowa a W50 to letnia, to pomieszanie z poplątaniem. No tak się akurat składa, że olej żeby mieć parametr 0W, to musi być mniej lepki od 5W czy 10W bez względu na liczbę letnią
      ."

      Komentarz

      • piotrex
        L&K
        • 2011
        • 1116
        • Volkswagen

        Zamieszczone przez rodro
        Olej mniej lepki przepływa szybciej przez napinacz hydrauliczny i przez co jego oddziaływanie hydrodynamiczne na napinacz jest większe. Efektem jest większe napięcie łańcucha.

        Trochę dziwna teoria, ponieważ olej o niżesz lepkości wytwarza niższe ciśnienie w układzie smarowania. Fakt, napinacz zostaje szybciej napięty, bo olej szybko do niego dociera z racji łatwości przepływu.
        Jak motul 0W40 zmiażdży mi rozrząd w rapidzie to przyznam rację
        Piotrek

        Fabia III Combi 1.0 CHYB
        Rapid Spaceback 1.2 CGPC

        Komentarz

        • marcink_1
          Rider
          • 2010
          • 312

          Z tym rozrządem w 1,4 TSI to nie jest problem oleju.
          Ja od nowości jeżdżę na tym castrolu co leje ASO, mam przejechane prawie 70 000 km i nie widzę problemów z rozrządem. Może jak jest zimny to chodzi trochę głośniej ale ja nie nasłuchuję bo nie mam czasu rano. Jak będą jakieś głośne stukoty to będę się martwił. Nie znam przypadku żeby w 1,4 TSI komuś rozwalił się silnik przez rozrząd.
          To że jedni maja problemy, a drudzy nie mogło być spowodowane jakąś wadliwą partią łańcuchów lub tym że niektórzy są przewrażliwieni, a inni jak ja po prostu jeżdżą i się pierdołami nie przejmują.

          Pozdrawiam.

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...202&start=7675 temat o olejach :!:

            skończcie trzepać ot :!:
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • joter06
              Classic
              • 2012
              • 21

              W 1.8 TSI to dopiero porażka z rozrządem: żadnych ostrzeżeń z głośniejszą pracą, nagły przeskok o jeden ząbek i demolka silnika (taki sam efekt, jak pęknięcie paska rozrządu)...

              Komentarz

              • acor
                Classic
                • 2014
                • 2

                Czesc,

                zawitalem do was goscinnie, czytajac caly watek od poczatku. Chcialbym wam przedstawic historie mojej skody. Moze to komus sie przyda. Co prawda nie jestem posiadaczem Octavii z silnikiem TSI, a Fabi I z silnikiem BBZ z 2004r. Silnik po odpaleniu na zimnym i podczas przyspieszania wydawal z siebie dokladnie ten sam dzwiek; dokladnie tak jak opisujecie. Zuzycie oleju bylo znaczne. Silnik zostal naprawiony u kolegi w niemczech. Tam tez dowiedzialem sie o powaznym bledzie konstrukcyjnym, do ktorego grupa VAG sie nie przyznaje. Przyczyna nie lezala w napinaczu paska. Przyczyna nie byly tez popychacze zaworow. Od razu zdiagnozowano przyczyne jak odpalilem auto. Przyczyna byly przegrzane pierscienie tlokowe, ktore wykonane zostaly ze slabo wytrzymalego materialu. Tloki w polozeniu GMP ruszaly sie w poziomie na boki. Za wymiane pierscieni, lacznie z robocizna zaplacilem okolo 800 Euro. Silnik zostal zalany olejem 5W50. Jezdze juz drugi rok i szczerze powiem, nie slyszalem by ten silnik tak cicho chodzil. Klekotanie zostalo wyeliminowane, jest ladny szelest. Zuzycie oleju jest na zerowym poziomie. Zaluje tylko, ze nie zrobilem zdjec zuzytych, wytartych pierscieni. Na Youtubie znalazlem dwa filmiki, ktore obrazuja dokladnie problem, ktory mialem z silnikiem. Dokladnie nie wiem, ale wydaje mi sie, ze te 1.4 TSI to jest podobna konstrukcja co BBZ w mojej Fabi, no plus doladowanie. Ale mam na mysli materialy uzyte do produkcji motoru. Dowiedzialem sie tez, ze w niemczech VW zaleca do wszystkich silnikow 1.4 olej 5W50, by lepiej chlodzil pierscienie w wyzszych temperaturach, bo jest bardziej gestszy. Chyba w ten sposob VW chce zatuszowac sprawe.


                Filmik 1: https://www.youtube.com/watch?v=EDAKHKmTfVw

                Filmik 2: https://www.youtube.com/watch?v=z7iSKLl8V1A

                Komentarz

                • patryk23
                  L&K
                  • 2011
                  • 1105
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  acor, robimy śmietnik. Ty masz inna jednostkę (MPI) i inaczej rozwązany napęd rozrzadu .

                  Komentarz

                  • Northeusz
                    RS
                    • 2010
                    • 1677
                    • Octavia I (1U2)
                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                    Jeśli ktoś byłby zainteresowany, to na forum Superba pojawiło się info, że ostatnia modyfikacja napinacza w 1.4TSI odbyła się 28.09.2014 r.
                    Pozdrawiam
                    Northeusz

                    Komentarz

                    • endryu
                      RS
                      • 2006
                      • 3773
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez Northeusz
                      ostatnia modyfikacja napinacza w 1.4TSI odbyła się 28.09.2014 r.
                      Czyli jako część zamienna do Octavii jest już bardzo mniam, mniam...
                      Na forum Golfa V user DABLJU podaje kolejny nr napinacza 03C 109 507 Q
                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                      =================================================

                      Komentarz

                      • rodro
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 238
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Tak się zastanawiam, skoro silnik 1.4 tsi w wersji z łańcuchem rozrządu już nie jest produkowany (chyba), to modyfikacja napinacza musi być spowodowana wadliwością poprzednich wersji. W związku z tym należałoby zażądać od producenta wymiany tego elementu w samochodach, w których jest w starych wersjach, w kontekście problemów z rozrządem w silnikach 1.4 tsi caxa

                        Komentarz

                        • piotrex
                          L&K
                          • 2011
                          • 1116
                          • Volkswagen

                          rodro, silnik ten jest nadal montowany między innymi w rapidach i yeti.
                          Piotrek

                          Fabia III Combi 1.0 CHYB
                          Rapid Spaceback 1.2 CGPC

                          Komentarz

                          • marlej108
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 4976
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                            Zamieszczone przez Northeusz
                            Jeśli ktoś byłby zainteresowany, to na forum Superba pojawiło się info, że ostatnia modyfikacja napinacza w 1.4TSI odbyła się 28.09.2014 r.
                            czyli mozna przyjac teze, ze ów napinacz jest modyfikowany od rozpoczecia produkcji tego silnika (2008 rok?) do teraz? do 2014???

                            Niesamowite... a przeciez zaraz przestana go wykorzystywac w Superbie, jak bedzie Superb 3... no chyba ze jakims cudem zostanie (w co watpie...).
                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                            Spalanie - Motostat.pl

                            Komentarz

                            • LUKI
                              RS
                              • 2005
                              • 5776

                              Zamieszczone przez Northeusz
                              Jeśli ktoś byłby zainteresowany, to na forum Superba pojawiło się info, że ostatnia modyfikacja napinacza w 1.4TSI odbyła się 28.09.2014 r.
                              Zamieszczone przez endryu
                              Northeusz napisał/a:
                              ostatnia modyfikacja napinacza w 1.4TSI odbyła się 28.09.2014 r.
                              Czyli jako część zamienna do Octavii jest już bardzo mniam, mniam...
                              Na forum Golfa V user DABLJU podaje kolejny nr napinacza 03C 109 507 Q
                              http://www.vwgolfv.pl/vie...art=150#p139181

                              gdzieś dzwoni ale nie wiadomo gdzie...

                              03C 109 507 Q tylko dla BMY lub BLG (te silniki nigdy nie występowały w o2fl)

                              03C 109 507 Q z CAXA nie ma nic wspólnego...
                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                              Komentarz

                              • endryu
                                RS
                                • 2006
                                • 3773
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Zamieszczone przez LUKI
                                gdzieś dzwoni ale nie wiadomo gdzie...
                                Już tak :idea:

                                TSI 140 KM (kod: BMY)
                                Volkswagen Golf V
                                Volkswagen Tiguan

                                TSI 170 KM (kod: BLG)

                                Volkswagen Golf V GT
                                Volkswagen Golf VI
                                Volkswagen Touran


                                Zamieszczone przez LUKI
                                03C 109 507 Q z CAXA nie ma nic wspólnego...
                                I sprawa wyjaśniona :idea:
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz

                                • donPaolo
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 1

                                  Rozrząd Octavia TSI 1,4

                                  Zamieszczone przez skaypik
                                  Dla mnie pracuje tak,jak wszystkie inne TSI.

                                  Dla ścisłości: w Skodzie 1.4 TSI chyba nie było do tej pory żadnego problemu z rozrządem
                                  w VW z tego co się orientuje to 1.4 i owszem było ale 140 lub 160KM ,122 KM chyba nie--
                                  --jeśli się mylę to mnie poprawcie.

                                  Pozdro dla wszystkich


                                  Najwiekszy koszmar jaki mógł się przytrafić. Kupiłem nowe auto za ponad 50 tyś. Na gwarancji problemu nie odczułem w portwelu, rozrząd naprawili. Przejechałem ponad 80tys. km auto 4 lata bład P0016 co oznacza rozrząd i 1600 złkoszt naprawy. Mam Corse 99 rok przejechane 200 tyś leje do baku i jeżdzę. Skoda proponuje dobrze się zastanowić przed zakupem. Szerokości.
                                  Paolo

                                  Komentarz

                                  • maslak
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 151

                                    Czy w samochodach z datą produkcji 2012 zdarzają się szeroko opisane problemy z rozrządem? Silnik CAXA

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      maslak, czy czytanie boli :?:

                                      wszystko jest dokładnie opisane w tym temacie...
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz

                                      • kubaKPR
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 9
                                        • Seat
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Re: Rozrząd Octavia TSI 1,4

                                        Najwiekszy koszmar jaki mógł się przytrafić. Kupiłem nowe auto za ponad 50 tyś. Na gwarancji problemu nie odczułem w portwelu, rozrząd naprawili. Przejechałem ponad 80tys. km auto 4 lata bład P0016 co oznacza rozrząd i 1600 złkoszt naprawy. Mam Corse 99 rok przejechane 200 tyś leje do baku i jeżdzę. Skoda proponuje dobrze się zastanowić przed zakupem. Szerokości.
                                        Kolego wydaje mi się że nie ma takiego znowu koszmaru wielkiego Dobrze że wywaliło błąd na blacie, dołożysz te 1600zł (oby tylko tyle) i będziesz jeździł kolejne 80tyś km.. Koszmar by był jakby np korba wyszła bokiem, wtedy cały słupek do wymiany, a tak wsadzisz poprawiony rozrząd i śmigasz dalej

                                        Pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • maslak
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 151

                                          Zamieszczone przez LUKI
                                          maslak, czy czytanie boli :?:

                                          wszystko jest dokładnie opisane w tym temacie...
                                          Tak boli nie masz ochoty odpowiadać to po co się odzywasz. ..przepraszam że zadałem pytanie ...forum nie jest od zadawania pytań ...prosta odp tak lub nie Dziękuję!

                                          Komentarz

                                          • Northeusz
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1677
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                            maslak, ale kolega LUKI słusznie Ci odpisał - jakbyś poczytał to byś znalazł. Dokładnie o to co Ty pytałem dwie strony wcześniej, i koledzy udzielili odpowiedzi, którą przytoczę, żebyś nie musiał szukać: roczników 2012 problem nie dotyczy, a w zasadzie od 2011.
                                            Pozdrawiam
                                            Northeusz

                                            Komentarz

                                            • maslak
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 151

                                              "Northeusz", dziękuję

                                              Komentarz

                                              • slawciol
                                                Rider
                                                • 2014
                                                • 263

                                                Miałem zmieniany cały rozrząd jakieś 15.000km temu, od 2 dni znowu terkocze z rana, czyżby założyli starego typu napinacz? No bo jak po 2011r nie dotyczy to znaczy że teraz zakładają ten lepszy, a widać że tak nie jest.
                                                czarna perła

                                                Komentarz

                                                • LUKI
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5776

                                                  slawciol, niższa temperatura robi swoje - nie stresuj się /nawet jest TPI w ASO/


                                                  BTW
                                                  czy mógłbyś napisać z którego roku masz o2fl i co wymieniłeś :?:
                                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                  Komentarz

                                                  • slawciol
                                                    Rider
                                                    • 2014
                                                    • 263

                                                    Zamieszczone przez LUKI
                                                    slawciol, niższa temperatura robi swoje - nie stresuj się /nawet jest TPI w ASO/


                                                    BTW
                                                    czy mógłbyś napisać z którego roku masz o2fl i co wymieniłeś :?:
                                                    Kura stoi w garażu +10stopni. Kompletny rozrząd. Rozciągnięty był łańcuch. Kura jest z listopada 2009r
                                                    czarna perła

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...